Prosjekt Mulligan - info pr. 14/12-09 - ny IT-løsning i bruk fra 17/12-09

Postet av Rauma Golfklubb den 15. Des 2009

På Golftinget 2009 ble det besluttet å gjennomføre implementering av den nye løsningen for medlemsadministrasjon GolfBox, og det begynner nå å bli klart for å implementere løsningen for alle klubbene.

Den nye ”alt-i-ett” løsningen for medlemsadministrasjon er i ferd med å implementeres for alle golfklubber i Norge, og for at løsningen skal være tilgjengelig for alle golfklubber fra 1. Januar 2010, vil vi implementere løsningen i tre steg.
  • Konvertering til ny løsning og åpning av den nye løsningen for kontroll og verifisering av data og innhold
  • Offisiell åpning av den nye løsningen med alle nødvendige basisfunksjoner
  • Implementering av nye funksjoner og utvidelser

Denne tre-stegs implementeringen innebærer at vi fra den 15.12.2009 kl 18:00 til den 17.12.2009 kl 08:00 tar det eksisterende systemet ned og gjennomfører konvertering til det nye systemet. I denne perioden vil prosjektet og pilotklubber teste at konverteringen går slik den skal og at de nødvendige data for oppstart er på plass, og vil ber derfor om at alle klubber gjennomfører nødvendige opprydninger i det eksisterende systemet FØR den 15.12.2009 kl 18:00.

Etter dette vil det nye systemet vil åpnes den 17.12.2009 kl 08:00 slik at alle klubber kan logge seg på, og vi ber da om at klubbene logger seg på det nye systemet for å sjekke at deres respektive data er konvertert riktig og ikke minst for å gjøre dere bedre kjent med systemet før det nye året og sesongen starter for fullt. Det er også viktig at dere her melder fra til prosjektet om eventuelle kritiske feil eller mangler dere eventuelt finner.

Den offisielle åpningen av den nye løsningen er 1. Januar 2010 kl 08:00, og løsningen vil da ha all den basis-funksjonalitet som er nødvendig for administrering av klubbens medlemmer. Dette innebærer at det i perioden fra 17.12.2009 og frem til den offisielle åpningen vil være enkelte mangler på funksjonalitet, som vil bli implementert før den offisielle åpningen av den nye løsningen 1. Januar. Det vil i denne perioden også være redusert support, og det er kun kritiske mangler og feil som vil bli håndtert. Vi ber derfor klubbene om å sende eventuelle ønsker og lignende til egen e-postadresse for dette.

Etter åpning av den nye løsningen, vil det fortløpende implementeres ny og utvidet funksjonalitet frem til sesongstart. Fordi det er svært forskjellig sesongstart for klubbene i Norge, så har prosjektet definert 1.4.2010 som dato for sesongstart, og det vil frem mot denne datoen fortløpende implementeres ytterligere forbedringer og tilpasninger til løsningen.

Integrasjon av økonomi og fakturaløsningene som er varslet, vil bli informert om i egen infomail til alle klubber.

For å bistå til å gjøre overgangen til den nye løsningen så effektiv og smertefri som mulig for alle, ber vi som sagt om at dere:

- Innen 15.12.2009 kl 18:00 gjennomfører opprydning i deres medlemsregistre i det eksisterende systemet

- Etter 17.12.2009 kl 08:00 logger dere på det nye systemet og gjør dere kjent med innhold og funksjonalitet

MVH

Prosjekt Mulligan


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.